1399-04-26   ||   2418

دکتر جاسم منوچهری عضو کمیته مبارزه با دوپینگ فدراسیون بین‌المللی سومو شد

با تصویب هیأت اجرایی فدراسیون جهانی، بنیان‌گذار سومو ایران به عنوان عضو کمیته مبارزه با دوپینگ آی. اِف. اِس. منصوب شد

در پی مصوبه جلسه اخیر هیأت اجرایی و با اعلام رسمی دفتر مرکزی فدراسیون بین‌المللی سومو (آی. اِف. اِس.)، دکتر جاسم منوچهری عضو کمیته مبارزه با دوپینگ آی. اِف. اِس. شد. این تصمیم به دنبال اجرای سیاست‌های فدراسیون جهانی در ایجاد تحول در برنامه‌های مبارزه با دوپینگ اتخاذ گردیده و به موجب آن آموزش مقامات رسمی فدراسیون‌های ملی عضو، ورزشکاران حاضر در مسابقات قهرمانی جهان و مربیان تیم‌های ملی سومو کشورها و همچنین اهتمام به پیشگیری از دوپینگ در دستور کار این کمیته خواهد بود. کمیته مبارزه با دوپینگ فدراسیون بین‌المللی سومو با همکاری کمیسیون مبارزه با دوپینگ و نیز مقامات ارشد کمیته المپیک ژاپن برنامه‌های خود را عملیاتی خواهد کرد.

گفتنی است دکتر جاسم منوچهری از سال 2018 تاکنون عضو هیأت اجرایی فدراسیون آسیایی سومو به عنوان عالی‌ترین رکن اجرایی سومو قاره کهن بوده و طی یک دهه گذشته ده‌ها عنوان مقاله پژوهشی، کتاب، پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری تخصصی مرتبط با معضل دوپینگ و مدیریت پیشگیری از آن در حوزه ورزش منتشر نموده و یکی از پراستنادترین پژوهشگران حوزه مبارزه با دوپینگ در جامعه جهانی سومو محسوب می‌گردد.

فدراسیون بین‌المللی سومو از سال 1998 عضو کمیته بین‌المللی المپیک بوده و علاوه بر 20 سال حضور رسمی در بازی‌های جهانی (ورلد گیمز) و بازی‌های مبارزه‌ای (کامبت گیمز)، جزو رشته‌های موجود در فهرست انتظار ورود به بازی‌های المپیک تابستانی می‌باشد.