1400-03-06   ||   2808

کتاب بازار دوپینگ در ورزش منتشر شد

کتاب بازار دوپینگ در ورزش به همت مدیران ارشد انجمن ترجمه و در دسترس جامعه ورزش کشور قرار گرفت

کتاب بازار دوپینگ در ورزش (فهم عرضه و تقاضا، و چالش‌های کنترل آن‌ها) تألیف لتیزیا پائولی و الساندرو دوناتی به بررسی دوپینگ در ورزش از تولید و توزیع تا مصرف و مجازات می‌پردازد. نویسندگان با جزئیات عملیات روزمره تجارت و حوزه خاکستری آن به عنوان یک بازار نیمه‌قانونی، موارد مهمی از انحراف داروهای معمول از زنجیره‌های قانونی بازار، گسترش میزان تقلب و خطرات سلامتی ناشی از آن تا خطر جرایم سازمان‌یافته در دوپینگ ورزشی، و حافظت طولانی مدت از نخبگان و تامین‌کنندگان آن‌ها توسط نهادهای حاکم بر ورزش و فدراسیون‌ها را پوشش می‌دهند.

این کتاب نوآور بخش عرضه بازار دوپینگ در ورزش را بررسی می‌کند و اولین مطالعه در نوع خود است و اندازه و درآمد یک بازار ملی محصولات دوپینگ، از جمله سود عرضه‌کنندگان را تخمین می‌زند. بازار دوپینگ در ورزش همچنین در مورد چالش‌های سازمان‌های بین‌المللی مبارزه با دوپینگ به طور عمیق بحث می‌کند و برای اولین بار این موضوع را مطرح می‌کند که چگونه مقررات کیفری مبارزه با دوپینگ و اجرای آن‌ها می‌تواند به بهبود مبارزه با دوپینگ در داخل و خارج از دنیای ورزش کمک کنند.

تحقیقات گسترده کتاب:

  • تقاضای کل کشور برای محصولات افزایش دهنده عملکرد را تخمین می‌زند.
  • مباحث را از مواد قانونی تا مصارف غیرقانونی دنبال می‌کند.
  • طبقات عرضه‌کننده و روش‌های عملیات آن‌ها را مشخص می‌کند.
  • زنجیره‌های معمول توزیع از تأمین‌کنندگان تا مصرف‌کنندگان را ردیابی می‌کند.
  • اقتصاد بازار منجمله قیمت‌ها، سودها و درآمدها را بررسی می‌کند.
  • وضعیت اقدامات اجرایی قانون مبارزه با دوپینگ را ارزیابی می‌کند.

با شروع یک مطالعه موردی بی‌سابقه در ایتالیا و بررسی دقیق یک کشور محوری، الگوی بالقوه‌ای برای تحقیق و سیاست‌گذاری در مقیاس جهانی ارائه می‌کند. بازار دوپینگ در ورزش کمک شایانی به کار محققان جرم‌شناسی و عدالت کیفری، خصوصاً محققان علاقه‌مند به فساد، قاچاق مواد مخدر و شبکه‌های جنایی؛ و همچنین محققان علوم ورزشی و سلامت عمومی و سیاست‌گذاران می‌کند.

این کتاب به همت دکتر جاسم منوچهری عضو هیأت علمی دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ترجمه گردیده که دارای سوابقی منجمله انتشار ده‌ها مقاله پژوهشی در حوزه مدیریت پیشگیری از دوپینگ، رفتار مصرف‌کننده و روابط بین‌الملل در ورزش، تدریس در مقاطع تحصیلات تکمیلی مدیریت ورزشی، احراز صلاحیت علمی و عضویت در بنیاد ملی نخبگان ریاست جمهوری و سابقه فعالیت در عالی‌ترین رکن اجرایی فدراسیون‌های ملی و بین‌المللی به عنوان جوان‌ترین مدیر بین‌المللی ورزش ایران می‌باشند.

همکاران این کتاب، دکتر محمدقاسم منوچهری بنیان‌گذار ورزش کیک‌بوکسینگ در شورای المپیک آسیا و اولین رئیس فدراسیون آسیایی کیک بوکسینگ، مؤسس و بنیان‌گذار فدراسیون جهانی او-اسپرت و همچنین ملی پوش و قهرمان جهان در ورزش کیک‌بوکسینگ و نیز دکتر بهزاد سهیلی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد با سابقه انتشار مقالات متعدد علمی در نشریات معتبر داخلی و بین‌المللی بوده‌اند.

علاقه‌مندان جهت دریافت کتاب می‌توانند با ارسال ایمیل به آدرس (info@sumo-iran.ir) از تخفیف ویژه برخوردار گردند.