1401-07-29   ||   1205

برگزاری مجمع عمومی فدراسیون بین‌المللی سومو 2022

عالی‌ترین رُکن تصمیم‌گیر فدراسیون بین‌المللی سومو با حضور اعضاء در بستر فضای مجازی تشکیل جلسه داد

به گزارش کمیته ارتباطات تشکیلات سومو ایران، مجمع عمومی فدراسیون بین‌المللی سومو ظهر امروز 29 مهرماه در بستر فضای مجازی تشکیل و به موجب آن تصمیماتی مهم اتخاذ گردید. در این نشست پس از حضور و غیاب روسای فدراسیون‌ها/انجمن‌های ملی، با استعفای رئیس فدراسیون بین‌المللی سومو که از سال 1992 تاکنون این مسئولیت را عهده‌دار بود موافقت گردید و با اتفاق آراء دکتر کازوفومی مینامی تا مجمع عمومی بعدی رئیس موقت آی. اِف. اِس. شد. همچنین در ادامه جلسه، شهر توکیو به عنوان میزبان بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در پائیز 2023 انتخاب شد. در این جلسه به روش توزیع 80 سهیمه (40 آقا و 40 خانم) بازی‌های کامبت که مقرر است پائیز سال آینده در شهر ریاض عربستان برگزار شود اشاره گردید.

در جریان مجمع عمومی آی. اِف. اِس. به قوانین استاندارد مسابقات رسمی سومو ساحلی و اهمیت توسعه آن در اقصی نقاط جهان پرداخته شد و پس از صحبت‌های بنیان‌گذار سومو کشورمان مقرر گردید تا دکتر جاسم منوچهری عضو هیأت اجرایی فدراسیون سومو آسیا، طرح رقابت‌های سومو در بازی‌های ساحلی شورای المپیک آسیا و بازی‌های‌ ساحلی جهان تحت پوشش انوک را به اعضاء ارسال نماید.

در انتها نیز عضویت کامل تشکیلات سومو دو کشور جدید نیز به تصویب مجمع عمومی درآمد. این مجمع با 13 بند دستور جلسه مصوب از ساعت 12:30 به وقت تهران آغاز و تا ساعت 15:00 ادامه یافت.