1402-11-09   ||   894

نشست تخصصی حفاظت از ورزشکاران به میزبانی کمیته ملی المپیک

نشست تخصصی حفاظت از ورزشکاران در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک با حضور نماینده مربیان تشکیلات سومو کشور برگزار شد

به گزارش کمیته ارتباطات تشکیلات سومو ج.ا.ایران و به نقل از وب سایت کمیته ملی المپیک، نشست تخصصی حفاظت از ورزشکاران "ابعاد، آسیب شناسی و راهکار" روز گذشته با حضور تنی چند از اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک، سخنرانان و نمایندگانی از فدراسیون‌های مختلف ورزشی در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

دکتر هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در ابتدای این نشست اذعان داشت: با توجه به اهمیت موضوع حفاظت از ورزشکاران که مورد تأکید کمیته بین‌المللی المپیک نیز می‌باشد این برنامه برگزار می‌گردد. ما به دنبال انتقال پیام این جلسه به جامعه ورزش به ویژه فدراسیون‌ها و ورزشکاران هستیم. باید خروجی و پیام امروز را در قالب یک بیانیه در چند بند جمع‌بندی کنیم و به منظور دستیابی تمامی ورزشکاران در همه رده‌ها، خروجی کار را در سطح 31 استان گسترش دهیم و در دسترس تمامی ورزشکاران قرار دهیم. اگر ملاحظاتی در بحث حفاظت از ورزشکاران است که نمی‌توانیم علنی به آن بپردازیم، در این قبیل کلاس‌های آموزشی که کمک زیادی به ورزش کشور خواهد کرد، باید این ملاحظات به بحث گذاشته شود.

دکتر فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با برگزاری این نشست گفت: کمیسیون زنان و ورزش برنامه‌های متنوعی را مربوط به ورزشکاران، مدیران ورزشی و مربیان زن دارد. کمیته بین‌المللی المپیک محورهایی را در این بخش (کمیسیون زنان) توصیه کرده است که یکی از موضوعات اصلی بحث حفاظت از ورزشکاران است که در 10 تا 15 ساله اخیر توجه زیادی به آن شده است.

در ادامه این نشست مدرسان به تدریس سرفصل‌های معین شده پرداختند و به حاضرین گواهی شرکت اعطاء شد. دکتر امین ابراهیمیان مربی رسمی و دبیرکل سومو ایران به عنوان نماینده مربیان سومو کشور به دعوت رسمی میزبان، در این نشست حضور یافت.