1398-07-23   ||   2483

بازگشت تیم ملی سومو به تهران

تیم ملی سومو کشورمان اعزامی به قهرمانی 2019 جهان بامداد روز سه شنبه 23 مهرماه وارد تهران شد

به گزارش روابط عمومی سومو ایران، تیم ملی سومو با ترکیب 3 ورزشکار و 1 سرمربی که هفته پیش عازم بیست و سومین قهرمانی سومو جهان در اوزاکا ژاپن گردیده بود با کسب یک عنوان پنجمی جهان و سهمیه ورلد گیمز و کامبت گیمز 2021 بامداد روز سه شنبه به میهن بازگشت. در این دوره از رقابت‌ها 470 ورزشکار از کشورهای عضو فدراسیون بین‌المللی سومو شرکت نمودند که در پایان تیم‌های اکراین، روسیه، مغولستان و ژاپن به ترتیب عناوین اول تا چهارم تیمی را بر اساس مجموع امتیاز در جدول توزیع مدال کسب نمودند. ملی پوشان سومو ایران با وجود قرعه‌های سخت در دور نخست، بهترین نتیجه در مقایسه با ادوار پیشین حضور تیم ملی در دسته 85 کیلوگرم را حاصل نمودند. محسن ابراهیمی نماینده وزن اول کشورمان در دوره مقدماتی از سد حریفی قدرتمند از تیم میزبان که کاپیتان تیم ملی ژاپن بود گذشت و در یک هشتم نماینده پرتغال و در یک چهارم حریف آرژانتینی را شکست داد و برای اولین بار توانست به جمع چهار نفر برتر جهان در جدول برنده‌ها راه یابد. ابراهیمی در ماقبل فینال نتیجه را به حریفی از اوکراین مدالیست طلای 2018 و 2019 جهان واگذار کرد و در رپشاج نیز مقابل مصر متوقف شد و به عنوان پنجمی جهان و کسب سهمیه ورلد گیمز 2021 آمریکا بسنده کرد. در دسته 100 کیلوگرم نیز محمد بخشی جوان‌ترین ملی پوش سومو ایران که به تازگی وارد رده سنی بزرگسالان گردیده، در دور نخست مقابل حریفی از مجارستان شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در دسته 115 کیلوگرم نیز محمد حمید دیگر ملی پوش اعزامی کشورمان با فینال زودرس، در دور نخست نتیجه را به روسیه واگذار کرد و علیرغم پیروزی مقابل برزیل، در رپشاج حریف گرجستان نشد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در این دوره از مسابقات و با دعوت رسمی فدراسیون بین‌المللی سومو از دکتر جاسم منوچهری بنیانگذار سومو ایران و عضو هیأت اجرایی فدراسیون آسیایی سومو، بیشترین سهم داوری وسط علی‌الخصوص در دور ماقبل فینال و فینال رقابت‌ها به ایشان واگذار گردید و قضاوت بی نقص داور اعزامی کشورمان، نام وی را در فهرست برترین داوران سومو جهان جهت حضور در ورلد گیمز و کامبت گیمز 2021 قرار داد.

تشکیلات سومو ایران با سابقه حضور در قهرمانی 2016 جهان در مغولستان و کسب یک عنوان پنجمی در دسته 115 کیلوگرم، قهرمانی 2018 جهان در چین تایپه و صعود به جمع 8 تیم برتر جهان در جدول تیمی و نیز کسب یک عنوان پنجمی در دسته 85 کیلوگرم در قهرمانی 2019 جهان در ژاپن، از سال 1394 تاکنون فعالیت‌های توسعه محور خود را پی‌گرفته است. همچنین تیم‌های ملی سومو ایران در دو دوره مسابقات قهرمانی‌ آسیا و کسب نتیجه درخور در بازی‌های نخبگان جهان در سال 2017، 12 مدال رنگارنگ را به ارمغان آورده است.