1399-04-08   ||   3165

نتایج نهایی ابرچالش آفلاین سومو کشور

ریکیشی‌های شرکت‌کننده در نخستین دوره رقابت‌های دِمو سومو (سومو نمایشی) رتبه‌بندی شدند

هشتمین رویداد ملی سومو تحت عنوان "ابرچالش آفلاین سومو کشور جام مبارزه با کرونا" طی روزهای یکم تا ششم تیرماه 1399 به روش آفلاین و رقابت در خانه با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های سراسر کشور با موفقیت سازماندهی گردید. این رویداد ملی که روش برگزاری آن برای اولین بار به همت تشکیلات سومو جمهوری اسلامی ایران تجربه گردید، توانست با ایجاد پویایی و نشاط در جامعه ریکیشی‌ها (ورزشکاران سومو) و مربیان، در مسیر توسعه پایدار بُعد قهرمانی سومو گامی جالب توجه بردارد. این دوره از رقابت‌ها به روش نمایشی و با هنرنمایی قهرمانان و رعایت دستورالعمل‌های مبارزه با کرونا برگزار گردید و نتایج ذیل حاصل شد:

 

نتایج دسته اوپن آقایان - بزرگسالان:

مقام اول: حمیدرضا اسماعیلی (82/5 امتیاز)

مقام دوم: محمد غلامی (82/4 امتیاز)

مقام سوم مشترک: همایون درویشی (81/2 امتیاز)

مقام سوم مشترک: علی شفیعی (80/4 امتیاز)

در این جدول رقابتی 32 شرکت‌کننده از استان‌های مختلف پس از گزینش استانی، به مرحله مقدماتی کشوری وارد شدند که در نهایت حسن امیری (79/8 امتیاز)، پژمان عزیزی (79/4 امتیاز)، نیما احمدی (78/7 امتیاز) و اشکان نادری (76/4 امتیاز) رتبه‌های پنجم تا هشتم را کسب نمودند. سایر شرکت‌کنندگان در رتبه‌های نهم تا سی‌ودوم جای گرفتند.

 

نتایج دسته اوپن بانوان - بزرگسالان:

مقام اول: طاهره عباسپور (80/6 امتیاز)

مقام دوم: امینه محمودی (79/4 امتیاز)

مقام سوم مشترک: زینب ذبیحی (79 امتیاز)

مقام سوم مشترک: فاطمه محمدپور (78/8 امتیاز)

در این جدول رقابتی 32 شرکت‌کننده از استان‌های مختلف پس از گزینش استانی، به مرحله مقدماتی کشوری وارد شدند که در نهایت رها مغنم (76/8 امتیاز)، زهرا کردزنگنه (76/2 امتیاز)، عالمه بنی‌طبا (75/6 امتیاز) و زهرا آزادی (74 امتیاز) رتبه‌های پنجم تا هشتم را کسب نمودند. سایر شرکت‌کنندگان در رتبه‌های نهم تا سی‌ودوم جای گرفتند.

 

نتایج دسته اوپن آقایان - جوانان:

مقام اول: مهدی زمانی (77 امتیاز)

مقام دوم: یاسین تراب (74 امتیاز)

مقام سوم مشترک: امیررضا نبی‌زاده (70/8 امتیاز)

مقام سوم مشترک: ابوالفضل فتحی (69/6 امتیاز)

در این جدول رقابتی 16 شرکت‌کننده از استان‌های مختلف پس از گزینش استانی، به مرحله مقدماتی کشوری وارد شدند که در نهایت علی خلیلی (69/4 امتیاز)، محمدرضا قاسمی (68/4 امتیاز)، امیرحسین حسنی (63/5 امتیاز) و امیرمحمد خلیل‌نژاد (62/8 امتیاز) رتبه‌های پنجم تا هشتم را کسب نمودند. سایر شرکت‌کنندگان در رتبه‌های نهم تا شانزدهم جای گرفتند.

 

نتایج دسته اوپن بانوان - جوانان:

مقام اول: سیده فاطمه حسینی (81/4 امتیاز)

مقام دوم: حدیث عباس‌زاده (73/6 امتیاز)

مقام سوم مشترک: سارینا اشرافی (66 امتیاز)

مقام سوم مشترک: سمانه کردزنگنه (63 امتیاز)

در این جدول رقابتی 16 شرکت‌کننده از استان‌های مختلف پس از گزینش استانی، به مرحله مقدماتی کشوری وارد شدند که در نهایت فاطمه کوروند (62 امتیاز) در رتبه‌ پنجم و سایر شرکت‌کنندگان در رتبه‌های بعدی جای گرفتند.

رقابت‌های سومو آفلاین با قضاوت معصومه منوچهری، الهه مغنم و سمیه بختیاری در گروه بانوان و امین ابراهیمیان، مصطفی تراب و بهرام جمالپور در گروه آقایان با نظارت فنی علی‌اکبر سلطانی برای نخستین‌بار در دنیای سومو برگزار گردید و استمرار آن تا پایان شیوع کرونا در دستور کار هیأت رئیسه سومو کشور قرار خواهد داشت.