1396-12-04   ||   4046

اتمام موفقیت‌آمیز بی‌نظیرترین رویداد ملی زنان سومو

مسابقات قهرمان قهرمانان سومو ایران با حضور قهرمانان نامی سومو در گروه بانوان در همدان پایان یافت

پنجمین رویداد ملی سومو تحت عنوان "قهرمان قهرمانان سومو ایران" با حضور جمع کثیری از ورزشکاران و قهرمانان زن خانواده سومو کشور در اوزان مختلف برگزار گردید. این دوره از مسابقات با حضور تیم‌هایی از استان‌های تهران، مازندران، بوشهر، خوزستان، فارس، سمنان، کرمانشاه، همدان، اصفهان و لرستان و در مجموع 56 ورزشکار، 6 داور، 10 مربی و 10 سرپرست در اوزان 65- و 65+ کیلوگرم، رقابت‌هایی با کیفیت فنی بسیار بالا و استانداردهای مطلوب از منظر میزبانی و سازماندهی رویداد در مجموعه ورزشی کارگران شهر همدان برگزار گردید.

در جداول رقابت‌های اوزان مختلف به روش رپشاج جفت و با رعایت تمامی جزئیات پروتکل مسابقات‌های جهانی سومو نتایج ذیل حاصل گردید:

 

دسته 65- کیلوگرم با حضور 32 ورزشکار و مجموعاً 46 مسابقه:

مدال طلا: زیبا اسدی مقدم (خوزستان)

مدال نقره: فاطمه بیرانوند (تهران)

مدال برنز مشترک: الهه روزبه (مازندران)

مدال برنز مشترک: فاطمه شهبازی (کرمانشاه)

 

دسته 65+ کیلوگرم با حضور 24 ورزشکار و مجموعاً 34 مسابقه:

مدال طلا: سمانه خجسته (مازندران)

مدال نقره: ندا مرادی گروسی (کرمانشاه)

مدال برنز مشترک: عارفه رنجبر (مازندران)

مدال برنز مشترک: سحر امیریان (کرمانشاه)

 

در پایان و بر اساس مجموع امتیاز در جدول توزیع مدال، تیم های منتخب مازندران، خوزستان و کرمانشاه به ترتیب عناوین اول تا سوم تیمی را کسب نمودند. در پایان نیز از معصومه سعیدیان، طبیه افشار، ستاره نیک منش، الهه مرادی راد، منا محمودی و سحر شاملو به عنوان اعضای کادر اجرایی و داوری مسابقات توسط معصومه منوچهری نایب رئیس امور بانوان سومو ایران تقدیر و تشکر به عمل آمد.

8 نفر برتر اوزان دوگانه فوق هفته چهارم اردیبهشت‌ماه 1397 جهت برپایی اردوی مشترک و انتخابی تیم ملی جهت شرکت در بازی‌های بین‌المللی بشردوستی گردهم خواهند آمد.